FAQ

Otázky a odpovědi

1. Jste svobodná demokratická škola?

Ano, zároveň jsme i součástí Asociace svobodných demokratických škol.

2. Jste škola zapsaná v rejstříku MŠMT?  

Ano, záznam v rejstříku k nahlédnutí naleznete zde.

3. Funguje Arktur i jako spádová škola?

Ne

4. Jaké formy plnění povinné školní docházky nabízíte?

Denní studiumDenní studium a studium formou individuálního vzdělávání.

5. Jste soukromá škola? Jak vysoké je školné na žáka?    

Ano, jsme soukromá škola. Školné na žáka se odvíjí od toho, zda žák dochází na denní docházku nebo je zapsán na individuálním vzdělávání.

6. Máte 1. i 2. stupeň?     

Ano.

7. Je možné mít dítě zapsané na denní docházku, ale domluvit se na docházku kratší než 5 dni v tydnu?      

Ano, jsme soukromá škola. Školné na žáka se odvíjí od toho, zda žák dochází na denní docházku nebo je zapsán na individuálním vzdělávání.

8. Máte školní družinu?      

Ano, jsme soukromá škola. Školné na žáka se odvíjí od toho, zda žák dochází na denní docházku nebo je zapsán na individuálním vzdělávání.

9. Jak vypadá provoz ve škole?     

Ano, jsme soukromá škola. Školné na žáka se odvíjí od toho, zda žák dochází na denní docházku nebo je zapsán na individuálním vzdělávání.

10. Je škola bezbariérová?     

Budova školy není stavebně uzpůsobena jako bezbariérová.

11. Jak/kde může rodič sledovat, co se dítě ve škole zrovna učí, aby mohl dítě doma podpořit?     

Zeptejte se dítěte, jak tráví svůj čas ve škole. Zajímejte se o své dítě. Pokud chce rodič dítě podpořit ve vzdělávání, měl by být vnímavý a reagovat na to, s čím za ním dítě přichází. Trávit s ním čas. Nechat dost prostoru a "ticha", aby dítě mohlo s tématem přijít. Mít důvěru v dítě. Snaha ho někam nasměrovat často brání dítěti, aby bylo před rodičem autentické. 

12. Jak u Vás funguje hodnocení a výstupy u denní docházky a u IV?      

Vycházíme ze sebehodnocení dětí. Děti mají možnost tvořit si vlastní portfolio a mapovat v něm své pokroky. Když má dítě zájem o vnější hodnocení, dostane ho. Výstupy jsou nastavené tak volně, jak umožňuje RVP. Hodnocení dětí na IV je na rodičích. 

13. Jaké máte hlavní kritéria pro výběr učitelů/průvodců?       

Soulad s koncepcí školy, respektující přístup, zkušenosti v práci s dětmi, nadšení a schopnost inspirovat, sebeřízení, otevřená komunikace, pedagogické vzdělání. 

14. Jaké máte podpůrné prostředky pro přípravu žáků na přijímačky na střední školy a Cermat v případě jejich zájmu?       

Individuální i skupinová intenzivní příprava dle potřeb jednotlivých žáků. 

15. Jaké cizí jazyky má u Vás dítě možnost se naučit v případě, že bude mít zájem? 

Angličtinu, němčinu. Dále dle aktuální nabídky průvodců, žáci mají podporu při samostatném studiu dalších jazyků.

16. Jak přistupujete k volnosti pohybu žáků mimo areál na prvním a druhém stupni? 

V době vyučování a po dobu trvání školní družiny chodí žáci obou stupňů mimo budovu s průvodcem. V době obědové pauzy řešíme individuálně s rodiči dětí.